Turystyka na południu Polski

Miłośnicy wielkich podróży w ostatnich latach coraz chętniej zaczynają interesować się tym, co do zaoferowania w kwestii turystyki ma ich własna ojczyzna. Turystyka międzynarodowa od kryzysu finansowego ma spore kłopoty, wiele firm już upadło, niektóre hotele zmierzają w stronę bankructwa. Renesans przeżywają za to regionalni dostawcy, rzemieślnicy dostarczający swoje towary najwyższej klasy na lokalny rynek turystyczny. Producenci lokalnych napitków i przekąsek z rejonów Beskidu żywieckiego, doskonale wiedzą jak promować swoje regionalne przysmaki i stają się w tym coraz sprawniejsi. Oczywiście w Polsce wciąż nieosiągalny jest poziom udziału regionalnych dostawców w całym okolicznym rynku na wzór Włoski, ale przedsiębiorcy i gospodarze z południa czy północy Polski coraz mądrzej inwestują we własną ziemię czy dom, aby móc zarabiać na wzrastającym ruchu turystycznym. A ludzie wybierają południowe regiony, zwłaszcza Beskidy, coraz chętniej, także dlatego, że polskie morze zdecydowanie straciło na renomie i nie cieszy się tak wielką popularnością jak niegdyś. Gotowość do bardziej aktywnego spędzania czasu, wspinania się w góry czy zwiedzania okolicy rowerowymi szlakami, umożliwiła ponowne dostrzeżenie potencjału regionów południowych. Dziś agroturystyka w tych regionach kwitnie i wciąż rozwijana jest właściwa infrastruktura.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.