Rozwój polskich Beskidów

Przez wiele lat w polskiej turystyce widoczny był bardzo mocno podział na ludzi, którzy wyłącznie preferowali morze i tych, którzy wybierają wyłącznie polskie góry. Dzisiaj podział ten, chociaż nadal dość wyraźny, nie jest już tak zdecydowany, głównie za sprawą zdecydowanego wzrostu znaczenia polskich gór. Kojarzone niegdyś wyłącznie ze słabą infrastrukturą i dobrymi produktami regionalnymi Beskidy Śląskie czy Bieszczady, dzisiaj kwitną, chociaż głównie za sprawą regionalnych przedsiębiorców. W wielu miejscach na mapie południowej polski to oni wzięli na siebie ciężar promowania i reklamowania unikalnych domowych produktów na różnych festiwalach. Zainwestowali w swoje gospodarstwa tak, by móc przyjmować gości z całego świata i dość szybko się to opłaciło. Dodatkowo infrastruktura kojarzona tylko i wyłącznie z wyciągami narciarskimi, dość szybko usprawniona została tak, aby służyć miłośnikom gór także poza sezonem narciarskim. Klasycznym przykładem górskiego miasta, które wykorzystało niemal w całości swój potencjał, jest Krynica-Zdrój, w której zimą kwitnie życie na stokach, ale latem na tych samych stokach w drugą stronę wspina się wcale nie mniejsza grupa zapalonych turystów. Wszyscy oni zachwyceni miejskim rynkiem i regionalnymi przysmakami, chętnie wydają pieniądze i zwiedzają wszystko to, co region ma do zaoferowania.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.